- Podrobnosti
- Program byl upraven pro zápis dokladů Oprav výše daně za dlužníky v insolvenčním řízení. Do číselníku typů dokladů DPH jsou pro tyto případy doplněny typy SS (věřitel) a RS (dlužník). V přiznání DPH se těchto opravných dokladů uvede v řádku 1 a 2 pouze DPH (snižuje daň na výstupu), základ DPH se neuvádí, v řádku 33 se vyčíslí opravená DPH (v kladné hodnotě). Analogicky je tomu u přijatých plnění v řádcích 40, 41 a 34.
- Automatické vytvoření opravného dokladu zajistíte v menu Doklady-Faktury vydané (přijaté) - Oprava, kde v seznamu stisknete klávesu F10. V menu zvolíte nabídku Vytvoření dokladu,storno - Opravný doklad (dobropis) nebo Vytvoření dokladu,storno - Opravný doklad za dlužníkem v insolvečním řízení.
- Upravený program EPodání pro komunikaci s novým portálem OSSZ bude k dispozici v průběhu prázdnin. Odesílání přes PVS by mělo být funkční až do konce tohoto roku.
- Podrobnosti
-
Program doplní do číselníku sazeb DPH záznamy pro přenesení daňové povinnosti. U těchto sazeb zároveň naplní nově přidaný údaj kód plnění hodnotou Odběratel nebo Dodavatel.
Pokud jste v režimu přenesení daňové povinnosti dodavatel, použijte pro zápis dokladu typ dokladu DPH označený SR.
Odběratel zapíše přijatá plnění typem RO. Doklad doplňte o pomocnou položku obsahující zápornou částkou DPH v nulové sazbě (mimo DPH), aby byl závazek pouze ve výši odpovídající základu daně. Jestliže nevyužíváte automatického doplnění protiřádku v přehledu dokladů DPH a přiznání DPH, je zapotřebí zároveň vytvořit do ostatních pohledávek doklad s typem SO (podobně jako např. při pořízení zboží z EU). - V menu Doklady-Evidence DPH je doplněna sestava pro vytvoření XML souboru záznamní povinnosti pro režim přenesení daňové povinnosti. Kód plnění a měrnou jednotku si můžete zadat do číselníku sazeb DPH (vychází se z toho, že obvykle nebude docházet ke kombinaci různých druhů přenesení daňové povinnosti u jedné účetní jednotky). Pokud v přijaté faktuře zadáte i množství (je nutné zvolit strukturu položek s jednotkovou cenou a množstvím), bude přeneseno v záznamní povinnosti do sloupce rozsah. Program umožňuje kontrolní tisk a export do souboru XML. Protože v době vydání této verze programu stále nebyl k dispozici internetový formulář pro elektronické podání a nebylo tak možné zcela prověřit správnost vytvořeného XML souboru, proveďte tak sami kontrolou při prvním podání záznamní povinnosti.
-
Po novele DPH může některým plátcům účtujícím v podvojném účetnictví vznikat problém při zápisu přijatých plnění, která z hlediska DPH (dle data přijetí) patří do jiného měsíce než účetně. Situaci můžete řešit tak, že v menu Doklady - Faktury přijaté - Nastavení sepnete volbu Zadávat datum zaúčtování. Při zápisu dokladu bude pod datem přijetí možné zadat datum, k němuž má být doklad zaúčtován. Protože v těchto případech se bude rozcházet přiznání DPH a stav účtu 343, naleznete v menu Finance - Evidence DPH - DPH účt.v jiném období sestavu dokumentující tyto rozdíly.
- Podrobnosti
- Na některé zásadní změny v oblasti DPH se můžete informovat například na www.mfcr.cz ve článku Novela zákona o DPH od 1.4.2011.
-
Jedna z nejdůležitějších úprav DPH spočívá ve změně časového uplatnění přijatých plnění DPH. Například přijatá tuzemská plnění lze nově uplatnit až v daňovém období, ve kterém obdržíte daňový doklad bez ohledu na to, že datum zdanitelného plnění spadá do předchozího zdaňovacího období.
- Podrobnosti
- Do tiskových sestav skladu doplněn přehled karet bez pohybu. Sestavu naleznete v menu Evidence - Sklad - Tisk - Karty bez pohybu.
- Je doplněna možnost oboustranného tisku. Volba se nastaví v obrazovce těsně předcházející vlastnímu vytištění sestavy - tam, kde se zadává počet kopií, tisková sestava a podobně. Oboustranný tisk funguje pouze při tisku pomocí DOSPrintu. DOSPrint musí být verze 3.5.1 a vyšší.
- Základ sociálního pojištění jednatelů s.r.o. (u prací konaných mimo pracovní poměr) je možné vyloučit ze základu pro výpočet pojištění odpovědnosti za škodu. Nastavení se provádí v číselníku pracovních poměrů volbou Vyloučit z pojištění odpovědnosti. Spínač je automaticky zapnut u poměru JED a ovlivní výpočet od roku 2011 včetně.
- Je znovu aktualizovaná příloha k žádosti o nemocenskou dávku na vzor II/2011 (ve formuláři se změnil jen odkaz na paragraf u vyloučených dob).
- Při zjištění rozhodného období DNP u tisku přílohy k žádosti o nemocenskou dávku program kontroluje počet dnů, jimiž se dělí vyměrovací základ. Pro období prvních dvanácti měsíců předcházejících nemocenské události stačí jeden den (dříve program testoval 30 dnů).
- V podvojném účetnictví se při účtování na účet 641 z faktur přijatých a hotovosti výdeje nabízí vyřazení majetku ze seznamu dlouhodobého majetku. Případnou změnu účtu provedete v menu Finance - Nastavení, kde stisknete tlačítko Další. V následujícím formuláři jde o údaj Účty vyřazení majetku.
- V Tisku ve Windows program při tisku přehledu o platbě pojistného ZP umožňuje volitelně zpracovat i mzdy po ukončení pracovního poměru.
- Podrobnosti
- Aktualizováno vytvoření XML souboru pro elektronické podání přiznání DPH vzor 17 platného od ledna 2011.
- Podrobnosti
- Doplněno Potvrzení o zdanitelných příjmech vz.19 pro rok 2011.
- Tisk ve Windows - oprava - při tisku přehledu zdravotního pojištění pro ZP Škoda program ohlásil chybu a sestavu nevytvořil.