Aktualizace GRAND na verzi 32 rozeslána
Ke dni 22.01.2022 byly mailem rozeslány všechny objednané aktualizace programu Grand na verzi 32. Pokud jste mail s instalačními údaji neobrželi, podívejte se do SPAMu či se ozvěte.
Programy na zakázku
Pro vývoj využívám vlastní aplikační framework urychlující práce na nové aplikaci. Jako referenční aplikace může sloužit například rozsahem menší program pro stahování a tisk elektronických neschopenek
Také je možné upravit váš stávající program napsaný v C#, Delphi nebo Foxpro, jestliže k němu máte zdrojové soubory a oprávnění s nimi nakládat.
Pokud máte o spolupráci a vypracování nezávazné předběžné cenové nabídky zájem, sdělte vaše zadání a co od programu očekáváte. Je-li vaše zadání jen orientační, lze také v dalším kroku ve vzájemné spolupráci provést analýzu problematiky a stanovit podrobné zadání, podle něhož bude možné projekt realizovat.
Programování zakázkového software obvykle probíhá formou průběžné komunikace a kontroly projektu zadavatelem, který tak má možnost i v této fázi relativně jednoduše provádět dodatečné opravy a doplnění zadání a minimalizovat tak dodatečné vícenáklady.
Budete-li potřebovat, samozřejmě zajišťuji i instalaci software, zaškolení obsluhy a podporu uživatelů ve zkušebním i běžném provozu. V běžných situacích používám vzdálenou podporu, takže neplatíte náklady spojené s dopravou.
Pokud je pro vás tento způsob spolupráce zajímavý, neváhejte mne kontaktovat.
Prodloužení podpůrného programu Antivirus A
Bližší podrobnosti naleznete v tiskové zprávě MPSV.
Grand bude aktualizován a začátkem listopadu bude nová verze ke stažení.
ENeschopenky 2020.4.0
Od 17.9.2020 byly zrušeny komunikační adresy vrep1.cssz.cz a vrep2.cssz.cz, které jsou nahrazeny adresou epodani.cssz.cz. Program ENeschopenky provede změnu automaticky.
Finanční správa vydala informaci k zaokrouhlování
Používáte-li starší verzi Grandu, vstupte do menu Doklady-Evidence DPH-Nastavení, zde stiskněte tlačítko Další volby. Je-li zde zadaný počátek obodobí, kdy se má odvádět DPH ze zaokrouhlení, zadejte i jeho konec - 30.09.2019.
Daňový balíček v Grandu
zvyšují se limity paušálních výdajů na dvojnásobek (účinnost zpětně za celý rok 2019)
zvyšuje se hranice pro srážkovou daň z 2.500 na 3.000 Kč/měsíc (účinnost až od května 2019)
při výpočtu DPH z ceny včetně daně se nebude používat zaokrouhlený koeficient ale přesný výpočet (účinnost od 1.4. 2019 s tím, že po dobu 6 měsíců je možné používat i výpočet se zaokrouhleným koeficientem)
Aktualizace Grandu na tyto změny bude k dispozici v druhé polovině dubna 2019.
Jak získat aktualizaci

Pokud máte starší verzi programu, která tuto možnost nenabízí, použijte weový odkaz, který jste obdrželi v mailu společně s trvalými registračními údaji.
Jestliže jste DOSPrint obdrželi na CD nebo výše uvedený mail nemáte, obraťte se mailem na nás, uveďte v něm vaše jméno nebo název firmy a adresu pro ověření, že jste legálním uživatelem programu. Poté vám bude zaslána aktuální verze DOSPrintu.
Aktualizace DOSPrintu v případě multilicencí vydávaných především softwarovým firmám je poskytována v období do 4 x 12 měsíců od nákupu multilicence nebo poslední placené aktualizace.
Ochrana osobních údajů zákazníků a uživatelů našich programů
1) Správce osobních údajů
Daniel Redlich, K novému sídlišti 196, Praha 4, IČ 13110641, vedený u Živnostenského odboru MÚ Praha Libuš, ŽO/17/457/94/Ben. Kontaktní telefon 241 710 444 nebo 606 468 378, mail redlich2) Rozsah zpracování osobních údajů
Osobní údaje jsou zpracovány v rozsahu, v jakém je subjekt osobních údajů správci uvedl například v objednávce programu v souvislosti s poskytnutím služby nebo plněním smlouvy správcem, nebo které správce shromáždil jiným způsobem a zpracovává je v souladu s platnými právními předpisy k plnění zákonných povinností správce.Zpracováváme tyto kategorie osobních údajů ze zákonných důvodů:
- adresní a identifikační údaje: jméno, příjmení, titul, adresa, DIČ, IČ, doručovací adresa
- kontaktní údaje: kontaktní adresa, telefon, e-mail, kontaktní pracovník
- další údaje: bankovní spojení
3) Odkud osobní údaje získáváme
- přímo od subjektů osobních údajů, zprostředkovaně od našich distributorů- číslo bankovního účtu subjektu z bankovních výpisů správce
- z veřejně přístupných rejstříků (ARES, obchodní rejstřík, živnostenský rejstřík, telefonní seznamy)
4) Kategorie subjektů údajů
- zákazník, uživatel programů vytvořených správcem- distributor
5) Kategorie příjemců osobních údajů
- správce osobních údajů- smluvní partneři - distributoři (v případě, že je smluvní vzah realizován přes distributora)
- Česká pošta (předává se jen adresa na zásilce)
- státní orgány v rámci plnění zákonných povinností správcem
- finanční ústav správce (platby závazků)
6) Účel zpracování osobních údajů
- plnění smlouvy, zejména v souvislosti s poskytnutím softwarové licence, technickou podporou a nárokem subjektu na zvýhodněné ceny aktualizací- ochrana práv správce – evidence komu a v jakém rozsahu byly poskytnuty softwarové licence dle autorského zákona
- oprávněné zájmy správce (přímý marketing)
- plnění zákonných povinností správce
7) Doba zpracování osobních údajů
Osobní údaje vedené v souvislosti s poskytnutím softwarových licencí jsou zpracovány po celou dobu vývoje a podpory příslušného programu + 2 roky, minimálně však v rozsahu zákonných dob daných účetními, daňovými a dalšími právními předpisy.Bankovní spojení subjektů (uváděné na bankovních výpisech) je zpracováno dle zákonných dob daných účetními, daňovými a dalšími právními předpisy.
Ostatní osobní údaje (získané například z jednorázových konzultací) jsou zpracovány v souladu se lhůtami ve smlouvách nebo příslušných právních předpisech a jde o dobu nezbytně nutnou k zajištění práv a povinností plynoucích jak ze závazkového vztahu, tak i z příslušných právních předpisů.
8) Způsob zpracování a ochrany osobních údajů
Zpracování osobních údajů provádí výhradně správce v jeho sídle. Ke zpracování dochází prostřednictvím výpočetní techniky, u osobních údajů předaných v listinné podobě manuálním způsobem. Při zpracování jsou dodrženy bezpečnostní zásady pro správu a zpracování osobních údajů. Za tímto účelem přijal správce technicko-organizační opatření k zajištění ochrany osobních údajů, zejména opatření pro minimalizaci rizika z důvodu neoprávněného přístupu a zpracování osobních údajů, jejich zničení a ztrátě nebo jiného způsobu zneužití. Veškeré subjekty, kterým mohou být osobní údaje zpřístupněny, respektují právo subjektů údajů na ochranu soukromí a jsou povinny postupovat dle platných právních předpisů týkajících se ochrany osobních údajů.Při zpracování nedochází k automatizovanému individuálnímu rozhodování, včetně profilování.
Osobní údaje nejsou předávány do třetí země.
9) Informace o právech subjektů
Subjekt údajů, který zjistí nebo se domnívá, že správce provádí zpracování jeho osobních údajů v rozporu s ochranou soukromého a osobního života subjektu nebo jiným zákonem, nebo jsou-li osobní údaje nepřesné ve vztahu k účelu jejich zpracování, může:Požádat správce o vysvětlení.
Požadovat výpis (kopii) osobních údajů, provedení opravy, doplnění nebo jejich vymazání.
Vznést proti zpracování námitku dle www.privacy-regulation.eu/cs/21.htm nebo žádat omezení zpracování dle www.privacy-regulation.eu/cs/18.htm.
U oprávněné žádosti subjektu údajů správce neprodleně odstraní závady a subjektu tuto skutečnost potvrdí.
Nevyhoví-li správce žádosti subjektu údajů podle předchozí věty, má subjekt údajů právo obrátit se přímo na dozorový úřad, tedy na Úřad na pro ochranu osobních údajů.
Subjekt údajů se na dozorový úřad se svým podnětem ale může obrátit i přímo.
U zjevně neodůvodněných, nepřiměřených nebo často se opakujících žádostí má správce právo za poskytnutí informace požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
Obchodní podmínky
1. Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky vymezují základní podmínky a vztahy mezi firmou Daniel Redlich, K novému sídlišti 196, Praha 4, IČ 13110641, vedenou u Živnostenského odboru MÚ Praha Libuš, ŽO/17/457/94/Ben (dále jen dodavatel) a jejími zákazníky v oblasti softwarových produktů vytvořených dodavatelem.Softwarovým produktem se rozumí právo k používání počítačového programu (dále jen licence), s tím související právo na aktualizace a technickou podporu po vymezenou dobu. Součástí softwarového produktu je i dokumentace v elektronické nebo tištěné podobě a instalační média.
2. Objednávky softwarového produktu
Veškeré objednávky podané prostřednictvím webových stránek dodavatele nebo zaslané na jeho e-mail (redlich
Vyřízením nebo potvrzením objednávky je uzavřena kupní smlouva nebo smlouva o poskytnutí služeb. Kupní smlouvu tvoří výlučně podmínky uvedené v Licenční smlouvě a těchto obchodních podmínkách, případně ve vztahu ke konkrétnímu softwarovému produktu v aktuálních tištěných materiálech nebo na internetových stránkách dodavatele.
Kupující je povinen uvést v objednávce pravdivé údaje, aby bylo možné na jejich základě objednávku vyřídit.
3. Dodání softwarového produktu
Dodavatel dodá objednaný softwarový produkt do 10 pracovních dní od přijetí objednávky (obvykle však do druhého pracovního dne), nebo objednávku potvrdí (například u objednávek na aktualizaci, která se teprve připravuje), případně vyzve objednavatele k doplnění chybějících údajů nebo vyjasnění nesrovnalostí.Vyjímečně může být vyřízení objednávky opožděno z důvodu déledobé nepřítomnosti dodavatele (dovolená, hospitalizace). V tom případě má kupující právo od objednávky odstoupit.
Dodáním produktu se v závislosti na způsobu dodání zvoleném v objednávce rozumí:
U elektronického způsobu dodání budou na e-mail uvedený v objednávce zaslány licenční informace a umožněno stáhnout instalátor programu z webu dodavatele.
Při zaslání poštou je dodání provedeno odesláním CD s instalačními programy, licenčními informacemi, případně tištěnou dokumentací poštovní zásilkou na adresu (případně doručovací adresu) uvedenou v objednávce.
Objednávky určené k osobnímu vyzvednutí se přebírají v sídle dodavatele.
Služby aktualizací a technické podpory může objednávající u programu GRAND čerpat ode dne dodání produktu až do konce kalendářního roku (případně až do doby vydání nové verze určené pro další rok), při dodání po 1. listopadu až do konce následujícího kalendářního roku.
Služby aktualizací a technické podpory může uživatel jednotlivých licencí programu DOSPRINT čerpat po dobu, po kterou bude DOSPRINT dodavatelem udržován a podporován. V případě multiverzí poskytovaných softwarovým firmám je tato doba omezena na 4 x 12 měsíců od nákupu multilicence nebo poslední placené aktualizace.
Dodavatel je oprávněn pozastavit nebo plně odepřít plnění svých závazků a služeb, nezaplatí-li kupující kupní cenu.
4. Vrácení produktu spotřebitelem
Je-li kupující fyzickou osobou (spotřebitelem), má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí softwarového produktu.Za spotřebitele není pro účely těchto obchodních podmínek považován kupující, který při objednání produktu uvede své obchodní jméno a identifikační číslo.
Při uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy kupující informuje do 14 dnů ode dne převzetí softwarového produktu dodavatele jednoznačným písemným nebo elektronickým prohlášením o záměru odstoupit od kupní smlouvy a do 14 dnů od odstoupení doručí zakoupený produkt s originálem dokladu o zakoupení na vlastní náklady na adresu sídla dodavatele.
V případě, že projev vůle o odstoupení od smlouvy nebude dodavateli doručen do 14. dne ode dne převzetí softwarového produktu, je odstoupení od smlouvy neplatné.
5. Vrácení produktu v ostatních případech
V případě, že nabyvatel licence nesouhlasí s podmínkami uvedenými v licenční smlouvě, je povinen softwarový produkt neinstalovat a nepoužívat. V takovém případě má nabyvatel možnost vrátit softwarový produkt prodejci, u kterého byl program zakoupen, nejpozději však do 14 dnů ode dne uskutečnění prodeje. Podmínkou přijetí software zpět je odevzdání úplného instalačního balení v neporušeném stavu, písemné potvrzení, že program nebyl a nebude použit, převzetí a potvrzení daňového dobropisu.V ostatních případech je možné softwarový produkt vrátit pouze ve zcela vyjimečných, opodstatněných případech, vždy jen se souhlasem dodavatele.
6. Přechod na dražší variantu téhož softwarového produktu
Uživatel softwarového produktu může přejít na dražší variantu téhož softwarového produktu (napřílkad z verze pro jeden počítač na verzi pro několik PC) stejné verze za cenový rozdíl nové a původní varianty.7. Převod licence na jiný subjekt
Uživatel softwarového produktu (vlastník licence) je oprávněn softwarový produkt trvale převést na jiný subjekt za předpokladu písemného oznámení převodu původním vlastníkem licence dodavateli. Licence softwarového produktu je převedena až vyjádřením souhlasu dodavatele s převodem.Okamžikem převodu licence přechází na nového uživatele veškerá práva a závazky vyplývající z těchto obchodních podmínek a z Licenční smlouvy.
Po převodu licence není původní uživatel oprávněn softwarový produkt jakkoliv používat, musí jej zcela odstranit ze všech svých počítačů a převést na nového uživatele i všechny ostatní součásti softwarového produktu (instalátory, CD, tištěné příručky a aktualizace).
8. Záruční podmínky a omezení odpovědnosti za škody
Záruční podmínky a omezení odpovědnosti za škody programu GRAND se řídí těmito Licenčními a záručními podmínkami programu GRAND.Záruční podmínky a omezení odpovědnosti za škody programu DOSPRINT se řídí těmito Licenčními a záručními podmínkami programu DOSPrint.
9. Ochrana osobních údajů
Ochrana osobních údajů je popsaná v dokumentu Ochrana osobních údajů zákazníků a uživatelů našich programů10. Ostatní ujednání
Podmínky a vztahy neuvedené v těchto obchodních podmínkách se řídí právním řádem České republiky, především příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a dále ustanoveními zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském.Licenční a záruční podmínky programu GRAND
Instalací, kopírováním nebo jiným použitím softwarového produktu potvrzujete, že souhlasíte s podmínkami této smlouvy a jste jimi zavázán v plném rozsahu.
Softwarový produkt se neprodává, pouze se uděluje licence k jeho užívání.
1. Předmět smlouvy - udělení licence
Poskytovatel uděluje nabyvateli licence nevýhradní právo provozovat softwarový produkt na jednom počítači. V případě zakoupení síťové verze nebo mulitverze lze program provozovat na tolika počítačích, pro kolik je příslučná verze určena. Nabyvatel licence je oprávněn používat program pouze na počítačích, které jsou v jeho trvalém užívání.Služby aktualizací a technické podpory může objednávající u programu GRAND čerpat ode dne dodání produktu až do konce kalendářního roku (případně až do doby vydání nové verze určené pro další rok), při dodání po 1. listopadu až do konce následujícího kalendářního roku.
Právo užívat program po lhůtě splatnosti faktury vzniká zaplacením fakturované částky.
Dodavatel je oprávněn pozastavit nebo plně odepřít plnění svých závazků a služeb, nezaplatí-li kupující kupní cenu.
2. Autorské právo
Softwarový produkt je majetkem poskytovatel licence a je chráněn zákony České republiky o autorském právu, ustanovením mezinárodních smluv a všemi dalšími odpovídajícími zákony. To znamená, že se k softwaru musíte chovat jako ke všem dílům, která podléhají autorskému právu. Nesmíte pořizovat kopie programu, příruček ani dalších materiálů, které jsou součástí softwaru, s výjimkou záložních kopií určených výhradně pro svou vlastní potřebu.Archivační utilita LHARC (LHA), ovladače národního prostředí CSCRT, program pro přiřazení procesoru k aplikaci SETCPU, program pro omezení vytížení procesoru FOXFREE, fonty ALISFAND, knihovna FOXYPREVIEWER.APP jsou majetkem třetích stran.
Registrované komerční archivační programy PKZIP a PKUNZIP 2.5 dodané ve verzi 24 až 26 jsou majetkem třetí strany a smějí být používány pouze v GRANDu. Nesmějí být šířeny dále a podléhají všem obvyklým ochranám komerčních programů. Tyto archivační programy jsou licencovány podle počtu počítačů, pro které byl softwarový produkt (účetnictví GRAND) ve verzi 24 až 26 zakoupen. Použití programů PKZIP a PKUNZIP 2.5 na více počítačích, než bylo poskytnutých licencí pro používání účetnictví GRAND v těchto verzích, není možné a nabyvatel licence musí použít jiný archivační program (nejlépe GZIP).
V případě, že nabyvatel licence nesouhlasí s podmínkami uvedenými v této smlouvě, je povinen softwarový produkt neinstalovat a nepoužívat. V takovém případě má nabyvatel možnost vrátit softwarový produkt prodejci, u kterého byl program zakoupen, nejpozději však do 14 dnů ode dne uskutečnění prodeje. Podmínkou přijetí software zpět je odevzdání úplného instalačního balení v neporušeném stavu, písemné potvrzení, že program nebyl a nebude použit, převzetí a potvrzení daňového dobropisu.
3. Omezení
Nabyvatel není oprávněn softwarový produkt pronajmout nebo půjčit (i bezplatně) jiné osobě. Nabyvatel není oprávněn poskytnout třetím osobám sublicenci.Je zakázáno zahrnovat softwarový produkt či jeho části do jiného software a šířit produkty takto vzniklé.
3. Převod licence na jiný subjekt
Uživatel softwarového produktu (vlastník licence) je oprávněn softwarový produkt trvale převést na jiný subjekt za předpokladu písemného oznámení převodu původním vlastníkem licence dodavateli. Licence softwarového produktu je převedena až vyjádřením souhlasu dodavatele s převodem.Okamžikem převodu licence přechází na nového uživatele veškerá práva a závazky vyplývající z Obchodních podmínek a této Licenční smlouvy.
Po převodu licence není původní uživatel oprávněn softwarový produkt jakkoliv používat, musí jej zcela odstranit ze všech svých počítačů a převést na nového uživatele i všechny ostatní součásti softwarového produktu (instalátory, CD, tištěné příručky a aktualizace).
5. Záruční podmínky
Záruka se vztahuje na distribuční médium a bezvadnou funkci softwarového produktu. Bezvadnou funkcí softwarového produktu se rozumí chod v souladu s podstatnými rysy dokumentace (včetně dodatků), která je součástí softwarového produktu v písemné nebo elektronické formě. Místem uplatnění záruky je sídlo poskytovatele licence.Poskytovatel licence odpovídá pouze za funkčnost aktuálních verzí softwarového produktu a neodpovídá za ztrátu a poškození dat, která nebyla řádně archivovaná.
Poskytovatel licence neručí za bezvadný chod softwarového produktu v případě, že softwarový produkt není provozován na technice zcela kompatibilní se standardem IBM PC nebo v případě, že operační systém nepodporuje standard MS DOS firmy Microsoft, případně software jiného výrobce svojí podstatou zamezuje správnému chodu programu.
Vadou se rozumí rozpor funkčních vlastností programu s dokumentací. U poskytovatelem uznaných důvodných reklamací bude program s dokumentací uveden do souladu a opravená verze poskytnuta nabyvateli, případně bude vrácena úměrně k závažnosti chyby část zaplacené ceny za poskytnutou licenci.
Za závadu softwarového produktu nelze označit skutečnost, že v sobě neobsahuje případné legislativní změny nebo změny předloh formulářů či textových vzorů, které nebyly poskytovateli známy v okamžiku výroby programu.
Poskytovatel licence bude sledovat legislativní změny alespoň po dobu jednoho roku od poskytnutí licence a bude-li to nutné, vytvoří upravenou verzi softwarového produktu, která bude nabyvateli licence nabídnuta zdarma jako součást předplacených služeb nebo za cenu roční aktualizace dle platného ceníku.
Poskytovatel licence neručí za jakékoliv škody způsobené chodem softwarového produktu na výpočetní technice, programovém vybavení či datových souborech uživatele, byly-li tyto způsobené užitím softwarového produktu v rozporu s dokumentací, či vznikly následkem předem nedefinované události či užitím nestandardního software či hardware.
6. Odpovědnost za škody
Poskytovatel licence nenese v žádném případě odpovědnost za škody ani za nepřímé škody, ať jsou jakékoliv (včetně a bez omezení, škody ze ztrát zisku z podnikání, přerušení podnikání, ztráta informací o podnikání nebo jakékoliv další finanční ztráty), i když vznikly na základě použití, nebo nemožnosti použití softwarového produktu, jež je předmětem této smlouvy, dokonce byl-li uvedený softwarový produkt označen jako možný původce těchto škod.Poskytovatel licence v žádném případě neodpovídá za správnost a úplnost výstupů ze softwarového produktu předávaných orgánům státní správy a samosprávy, obchodním partnerům a dalším subjektům, neboť výstupy mohou být ovlivněny zadáním dat, nastavením programu uživatelem, nepřesností informací na jejichž základě byla prováděny úpravy programu, formulářů nebo textových vzorů.
Celková výše náhrady škody prokazatelně způsobená chybou softwarového produktu v žádném případě nepřevýší částku zaplacenou nabyvatelem za poskytnutí práva na užívání licence a to bez ohledu na výši a druh uplatňované náhrady vzniklých škod.